*** Pressmeddelande, 20 november 2021***
Sportwin AB som marknadsför, säljer och förvaltar varumärket Madshus i Sverige storsatsar framåt med nyrekryteringar, fler ambassadörer och tydligare kommunikation. Målet är att bli Sveriges bästa leverantör för längdspecialistbutiken.
Tidigare VM-medaljören Thobias Fredriksson började sin tjänst tidigare i år och har hunnit bli varm i kläderna i sin nya roll som XX.
– Jag har inte haft tråkigt en enda dag på jobbet, säger Thobias.
Mats Tågmark har ett förflutet inom längdskidåkning och kom från Färjestads BK kliver nu på som marknadchef på Madshus Sverige / Sportwin AB.
– Fantastiskt bla bla.
Madshus Sverige förstärker också på amassadörssidan med över 20 åkare i juniorskiktet som är unga och lovande.
– Jag har själv varit ung och lovande och vet hur mycket det betyder att få hjälp med det bästa materialet. Att prestera på toppnivå idag handlar mycket om material, självförtroende och tillit till produkterna man åker på så vi hoppas kunna ge våra ambassadörer den bästa hjälp de kan få, säger John Vikman, VD för Sportwin AB.
Sedan XX år är Madshus också leverantör till Vasaloppet. Nytt femårs-avtal är på plats och det kommer märkas framåt.
– Vi kommer aktivera Vasaloppet på ett helt annat sätt framöver. Nu när vår organisation växer har vi också kraften att jobba med våra partners på ett nytt sätt. Det känns väldigt spännande, tillägger John.
Under hösten har Madshus Sverige också startat igång sina sociala kanaler och ni hittar oss på @madshussverige både på Facebook och Instagram.